Czy pierwszy posiłek w ciągu dnia jest tym najważniejszym?

Ocena
0.00

Istotnym czynnikiem każdego dnia jest spożywanie śniadania. Jednak również ważnym faktem jest to, żeby były one zdrowe i pożywne. Nie możemy zjeść na śniadanie posiłku z paczki. Musi ono być przygotowane przez nas, samodzielnie. Najlepiej z dużą ilością różnorodnych warzyw, które mają w sobie sporo witamin i minerałów, które po przyswojeniu przez organizm, wpływają korzystnie na wszystkie nasze narządy.

Na czym polega fenomen śniadania?

Nie każdy potrafi obudzić się skoro świt i od razu zacząć konsumować cokolwiek. Zwłaszcza gdy nasz dzień zaczyna się we wczesnych godzinach porannych i rzeczywiście zależy nam na oszczędzaniu czasu, aby wyrobić się ze wszystkim. Bywa, że poza błyskawiczną kawą nie jesteśmy w stanie niczego zjeść.

W tym miejscu radą może okazać się parę rzeczy, o których warto pamiętać:

  • przeznacz dosłownie parę minut na porozciąganie się, odrobinę ruchu, co podwyższy Twój apetyt – wystarczy parę podstawowych ćwiczeń
  • zacznij od małych porcji, np. kanapki z apetyczną pastą i warzywami, ciepłej owsianki z ulubionymi owocami, żeby aktywować żołądek do pracy
  • przygotowanie określonego typu śniadania wieczorową porą (to, co da się wcześniej przygotować, na przykład naleśniki, twarożek, poszatkowane w paski warzywa, pastę kanapkową), aby zaoszczędzić sobie porannej gonitwy i zjeść w większym spokoju pożywienie
  • umilić sobie czas konsumowania śniadania, włączyć ukochaną muzykę bądź program, poczytać w międzyczasie ciekawy artykuł bądź poprzeglądać strony ulubionych sklepów online – chodzi o to, by śniadanie kojarzyło nam się z przyjemnym rytuałem, a nie męczącą koniecznością.

Produkty wskazane do zjedzenia tuż po przebudzeniu

Śniadaniem niewątpliwie także można nazwać smażoną kiełbasę z keczupem, jednak z pewnością nie jest śniadaniem zbilansowanym i zdrowym. Pamiętajmy, że nasz żołądek po nocy, tak jak my, dopiero zaczyna pracę. Dajmy więc mu się rozruszać oraz postawmy na lekkie i pożywne śniadanie.

Z samego rana w większości wypadków lepiej unikać:

  • białego pszennego pieczywa
  • słodzonych płatków na mleku
  • słodkich jogurtów
  • tłustych wędlin oraz mięs
  • niskowartościowych tłuszczów do smarowania pieczywa
  • słodkich, gazowanych napojów do posiłku

Decydujmy się raczej na:

  • produkty pełne zbóż (pełnoziarniste pieczywo, płatki jaglane, owsiane), bogate w błonnik odpowiadający również za trawienie
  • orzechy
  • owoce sezonowe
  • jogurty, najlepiej naturalne, kefiry, twarożki
  • warzywa – pod każdą postacią
  • chude wędliny, jaja, ryby
  • soki warzywne i owocowe (najlepiej przygotowywane samodzielnie)

Czy konieczne jest zjedzenie pierwszego posiłku rano?

Wybory żywieniowe są różne i czasami nieodpowiednie. Traci na tym całe nasze zdrowie i ogólne samopoczucie, ponieważ dobrze zbilansowane posiłki, bogate w warzywa, chronią nas przed chorobami cywilizacyjnymi takimi, jak otyłość, miażdżyca czy cukrzyca oraz sprawiają, że mamy dużo energii, a co za tym idzie, lepiej się czujemy i jesteśmy szczęśliwsi. Najważniejsze to wybierać posiłki świadomie i komponować je według własnego uznania!

Data dodania:
Oceń Artykuł
Tagi
Komentarze
0

Brak komentarzy

Dodaj Komentarz
Artykuły z tej kategorii
Jak często korzystać z pomocy stomatologa?
Data dodania:
  • 0.00
  • 1